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An Agricultural MMORPG(農業をテーマとしたオンラインゲーム)

"Cosmo-Gurashi" (Cosmo-Life) is a MMORPG that featured agriculture. A player becomes a farmer who, buys a plot of land, grow various vegetables and fruits, harvests and ships to the Agricultural Cooperatives. As usual for an online game, the player can raise a pet, create new items, and so on.
コスモぐらし オンライン的農業生活」は、農業をテーマにしたMMORPGである。プレイヤーは農家となり、土地を買い、さまざまな作物を育て、収穫して農協へ出荷する。この種のゲームではお決まりの、ペットを飼ったりアイテムを作ったり、といった機能もある。

In addition to that the game features agriculture, there are 2 interesting characteristics for the game. First, they launch a promotion campaign in cooperation to the (real) Japan Agricultural Co-operatives (JA). The vegetables and fruits of JA are sold in the game, and an avatar farmer (in the game) who receives seeds of fruits from the (our, real) earth and grows may get the real fruits (in August, muscat grape).
農業をとりあげたということ以外に、このゲームの面白い点は2つある。1つは、(現実世界の)全国農業協同組合連合会(JA全農)と協力したプロモーションを行っていることだ。ゲーム内にJAの取り扱う作物が登場するほか、ゲーム内で地球から送られた作物を育てると、抽選でその農作物がプレゼントされる企画もある。8月の作物は「マスカット」だそうだ。

Another interesting feature of this game is that the pet, called Baboo, can search and get items from websites outside the game. Probably this intends to make players view websites affiliated with the game company. It is worth noting as an attempt to link the game with real business.
もう1つは、ゲーム内でペットとして飼うことができる生き物「バブー」を使い、ゲーム外のウェブサイトからアイテムを取り出すことができるというしくみだ。おそらくはこれにより、提携したサイトにアクセスさせるということなのだろう。ゲームを現実のビジネスに結びつける工夫の1つとして注目される。

The game was developed by MuuMuu Co., Ltd. (pronounced as "moo-moo"). The company seems to devote itself to development, and the games they developed are distributed by other firms. Cosmo-Gurashi is distributed by Square Enix Co., Ltd. and adopted as a content of @nifty, DION, and BIGLOBE, leading ISPs in Japan. Many other games are diestributed by Sony Computer Entertainement, Inc..
ゲームを開発したのは、有限会社ムームーという企業だ。開発に特化しているようで、販売は他の企業が行っている。今回の「コスモぐらし」はスクウェア・エニックスが販売者となり、@niftyDIONBIGLOBEのコンテンツとして採用されている。その他のゲームの多くはソニー・コンピュータ・エンタテインメントから販売されているようだ。

They have a TV program of this game, too. It seems that this kind of media-mix strategy becomes increasingly common in the game industry.
このゲームを紹介するためのテレビ番組も放映しているらしい。最近はゲーム業界でもこの種のメディアミックスが多くなってきた。

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